Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Pražákům je prý hej.

Autobus. Pražská ranní, dopravní špička. Stojím. A možná už ani to ne. Dav mě v zatáčkách lehce nadnáší a já se snažím příliš nezírat do očí, životem evidentně znuděného, kabelkového psa. 

Psík si tiše leží v, molitanem vypolstrovaném pelíšku zavěšeném na rameni ženy stojící o schod výše. Snažím se ignorovat něčí dlaň perverzně bloudící po mém pozadí a v další zatáčce se mi konečně podaří zamanipulovat kabelkou natolik, že z ní úspěšně vyklouzne čísi nenechavá ruka. Prázdná, naštěstí. 

Zastavujeme. Dveře se otvírají a většina z nás, znalých místních poměrů, hltavě lapá po dechu. Je třeba naplnit plíce dostatkem kyslíku. Další úsek je delší a vede do kopce. Navíc autobus, jak se zdá trpí dušností a není vůbec jisté, zda dojede.

Po několika dlouhých minutách stoupání se mi dělá mdlo a můj zrak hledá cokoliv, na co by se zaměřil, a zklidnil tak můj rozbouřený žaludek. Míjíme jeden z volebních billboardů – slibuje nám, Pražákům MHD zdarma. Dokonalé! Jsem nadšena. Konečně budeme jezdit všichni MHD a uvolní se ulice! Jen bych možná před zavedením tohoto privilegia doporučila provést pár menších změn – např. pod stropy dopravních prostředků zavěsit houpací sítě pro kolabující, na střechy navařit lavice pro klaustrofobiky a po obvodu vozidel doplnit madla pro milovníky volného opičího závěsu. 

Motor autobusu nabírá obrátky ve snaze nenechat se předjet multikárou. Zatáčka. Rovinka. Lidská vlna mě poponáší a já mírně rotuji. Míjíme další volební plakát tenhle je o někom, kdo má JEHO číslo!  A prý budou řešit Prahu! Hurá nová linka bezpečí pro Pražáky a přímo do ´nebe ´! Bůh se přeci vždy o své hříšné Pražáky postará!  A to není všechno, prý nám bude celý svět závidět, všude jinde bezdomovci bydlí pod mosty, u nás budou boháči bydlet nad mosty! 

Míjíme další billboardy. A já nestíhám žasnout.

„Není čas. Změna.“Je milé, že nás s předstihem informují o brzké změně času na zimní.

O kousek dál nám představují Manažerku. Manažerku? Tady mě napadá jediné. Otázky pro 2.pád. Koho? Čeho?

A zatímco na velké obrazovce nad křižovatkou slibují návrat budoucnosti, já se v duchu modlím, aby Praha přežila současnost.

Uf, konečně stavíme a dveře se otevírají. Vystupuji… Omyl, jsem vystoupena. Zprvu se snažím vrátit zpět, ale můj pokus prodrat se davem do teplého, zahuštěného ovzduší, se zdá býti neúspěšným. Vzdávám to. Do práce zbývá pár set metrů a jelikož jsem zářný příklad klasického, ´mírumilovného Pražáka´, přenechávám ´s úsměvem na rtech´ své místo ostatním.

Ani moc neprotestuji. Projdu se. Procházka mi určitě prospěje. Ostatně řeším teď velký problém a trochu kyslíku s několika miliony prachových částic zajisté příjemně osvěží můj mozek.

Mám nebo nemám si vzít hypotéku na 2+kk v novém developerském projektu ´Pod svahem´ a zadlužit se na celý život? Nebo si mám raději koupit super auto, jít volit a doufat, že po volbách, až bude vítězná strana přidělovat zákonem předepsané procento obecních bytů v novostavbách, splním všechna kritéria pro žadatele o sociální bydlení?

Tak nevím. Volit půjdu, Chci, aby nám Pražákům bylo zase hej, jenže komu dát hlas?

Přemýšlím, dumám, zodpovědně zvažuji.
Ententýky, dva špalíky...

 

 

 

 

Autor: Jana Hrubešová | středa 3.10.2018 10:32 | karma článku: 17,61 | přečteno: 614x
  • Další články autora

Jana Hrubešová

Holky pekelné (3. díl)

Blíží se jaro, s ním i teplé dny a letní móda. Je na čase začít hubnout. Opět Pokud patříte mezi ty, které se stále, marně a opakovaně snaží a výsledek se dostavuje sporadický - poradím vám - pořiďte si kotě! Nebo raději dvě!

28.2.2022 v 10:10 | Karma: 16,67 | Přečteno: 259x | Diskuse| Ona

Jana Hrubešová

Holky pekelné (2. díl)

Jako pejskařka jsem zpočátku byla nadšená, že kočičky nebudu muset venčit. Rozespalé, mokré a na kost promrzlé procházky nikdy nepatřily mezi mé oblíbené činnosti. Představa tak byla: Jednou denně uklidím, co vyrobily a je hotovo

21.2.2022 v 9:25 | Karma: 16,33 | Přečteno: 287x | Diskuse| Ona

Jana Hrubešová

Holky pekelné (1. díl)

Kočky jsou prý dobré pro naše duševní zdraví! Já si tak jistá zas už tak nejsem! Jak jsem k Sphynxkám jako zavilá pejskařka přišla? Neuvěřitelně, nepochopitelně, ale vlastní silou....

14.2.2022 v 10:22 | Karma: 21,43 | Přečteno: 548x | Diskuse| Ona

Jana Hrubešová

Samo sebou

Petruška pro jednou a navzdory své hyperaktivitě stála a čekala, až jí svléknu tričko a sukýnku. Tahala za mašličky na růžových plavečkách, prohlížela se ze všech stran a snad už po patnácté se mě zeptala, zda jí to opravdu sluší.

25.1.2019 v 11:39 | Karma: 18,28 | Přečteno: 457x | Diskuse| Ona

Jana Hrubešová

Předplacenka

Horko. Je mi horko. Byla jsem zamotaná v těžké přikrývce. Tedy... Alespoň v to, jsem po včerejším flámu doufala, protože má maskárou slepená víčka odmítala spolupracovat. Uff! asi chvíli potrvá, než je rozlepím.

20.12.2018 v 16:41 | Karma: 20,24 | Přečteno: 585x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Podmínky míru musí určit Ukrajina, říká ministryně obrany Černochová

29. dubna 2024

Premium Ministryně obrany Jana Černochová (ODS) o sbírce na munici pro Ukrajinu, komunikaci náčelníka...

Vědmy jdou do akce. Mladé dronařky tvrdě cvičí a chystají se na Rusy

29. dubna 2024

Premium Ukrajina (od zpravodajů iDNES.cz) Válka na Ukrajině je v nemalé míře válkou dronů a technologií. Ukrajina, ale i Rusko je vyvíjejí,...

Americkou Oklahomu a okolní státy zasáhla série tornád. Úřady hlásí čtyři mrtvé

28. dubna 2024  22:16

Nejméně čtyři mrtvé si vyžádala série tornád, která od sobotního večera zasáhla Oklahomu. Podle...

Nikdy nekončící hrozba. Finsko si zvyká na nový vztah s Ruskem

28. dubna 2024  20:49

Ozbrojení finští pohraničníci na běžkách střeží východní část země, nejnovější a nejdelší hranici...

  • Počet článků 15
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 630x
Inspirují mě příběhy lidí, zvířátek, budov... Vlastně všeho a všech... ráda je poslouchám, ráda i vyprávím. Každý v sobě nese příběh.

Možná je šťastný, možná smutný a možná právě ten váš je podobný tomu, který teď vyprávím.

Chcete vědět více? Najdete mě na www.janahrubesova.cz